Hoe bestrijd ik rupsen in een wilgenkatjesboom?

Het liefst met een huishoudelijk middel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je dat wel doen, in deze tijd van het jaar, als de blaadjes tóch af gaan vallen? Het is nog even een laatste eiwitrijke maaltijd voor de vogels, vóór de rupsen volgende week, als het weer omslaat, vanzelf doodgaan....

Antwoorden (3)

Plant chrysanthemum coccineum, een chrysantensoort die giftig is voor vlinders en andere insecten.
die schijnt goed te werken tegen vlinders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niets doen... Met een beetje geluk heb je volgend jaar héél veel vlinders, en die rupsen eten in dit jaargetijde toch niet meer, ze gaan alleen nog op zoek naar een goede plek om zich te verpoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor een goede omgeving voor de natuurlijke bestrijders: vogels en dergelijke.